TelSmart uit Kasterlee heeft een eigen telecomplatform voor bedrijven ontwikkeld dat de naam Easy Flow kreeg. Het biedt bedrijven de mogelijkheden om niet alleen de inkomende gesprekken goed te managen maar ook nuttige informatie te registreren. TelSmart heeft met het platform Europese ambities.
5 jaar bestaat TelSmart en heeft naast Kasterlee ook een vestiging in Torhout. Tegelijk bevindt zich een ontwikkelingsteam in Kroatië. De scale-up groeit snel. Op dit moment werkt er een 30-tal mensen en de omzet maakte vorig jaar een sprong naar 3 miljoen euro.
“Ons telecomplatform is uniek in de markt”, beweert CEO Rob Renders. “Het vervangt de klassieke telefooncentrale en is volledig virtueel. Bovendien is het zeer eenvoudig in gebruik.”
Digitale ontzorger
De onderneming presenteert zich aan zijn klanten als de digitale ontzorger. “We maken het KMO’s zeer makkelijk om op een gebruiksvriendelijk manier hun bedrijfstelecommunicatie te digitaliseren. Daarnaast meet het platform bijvoorbeeld hoeveel mensen er bellen, hoelang klanten in wacht blijven staan, hoeveel lijnen onbeantwoord bleven. Met die informatie kan het bedrijf aan de slag en zijn productiviteit verhogen.”
Op dit moment werkt al de helft van de 1.200 klanten van TelSmart met de Easy Flow en spoedig worden ook de resterende overgezet. Die klanten zitten verspreid over heel België, met een meerderheid in Vlaanderen.
“We weten dat er veel potentieel voor dit product is in de Europese markt. Volgend jaar beginnen we met Kroatie omdat we daar al goede contacten hebben. Later volgen andere Oost-Europese landen”, aldus nog Rob Renders.