Goed nieuws voor iedereen in Mol en omstreken: gruun, de concept store voor duurzame merken die vorig jaar in volle coronatijd uit de grond werd gestampt, krijgt een vervolg. Katrien De Troch, het creatieve brein achter de pop-up store, verzamelt hiervoor opnieuw een twintigtal labels. “De focus ligt op duurzame en eerlijk geproduceerde spullen van Belgische ontwerpers en makers”, aldus De Troch. “Van lokale gin tot breigoed, van hippe sneakers uit appelleer tot rugzakken gemaakt uit oude scoutstenten… bij gruun vind je alles om je een mooie én duurzame levensstijl aan te meten.”
Alle deelnemende labels van vorig jaar zijn opnieuw van de partij. Maar aangezien gruun voor deze editie een groter pand heeft, is er ook plaats voor nieuwe labels. Ook het fotowerk van Katrien De Troch zal er geëxposeerd worden.
Daarnaast plant gruun ook een aantal fijne events. Zo komt Mme Zsazsa haar nieuwe moestuinboek ‘Zaaigoed’ voorstellen, wordt er een avond rond ‘Groene vingers voor beginners’ georganiseerd, komt er een ruilbeurs voor zaden, een workshop voor kinderen.
Katrien De Troch verhuisde vorig jaar van hartje Antwerpen naar de Kempen. Ze werkt als zelfstandig art director en brand designer, en is al 6 jaar de drijvende kracht achter het duurzame label Hooked. Katrien houdt altijd haar ogen open om de laatste trends te spotten en wil er haar missie van maken om aan te tonen dat duurzaam leven echt niet saai en grijs hoeft te zijn, integendeel. Daarom gaat ze voor gruun bewust op zoek naar alles wat ze zelf mooi en lekker vindt en omringt ze zich met merken die niet alleen ‘groen’ en fair trade zijn, maar ook eigentijds en stijlvol.