HERENTALS – Nog geen jaar na de opening sleept versmarkt Van Eccelpoel aan de Lierseweg in Herentals een mooie prijs in de wacht. Professional Media Group (PMG), uitgever van verscheidene vakbladen, gaf Van Eccelpoel de Shop design Award in de categorie Supermarkt.
Voor de Shop Design Awards beoordeelt PMG winkels in heel België. In de categorie Supermarkt viel versmarkt Van Eccelpoel in Herentals dit jaar bij de jury het beste in de smaak. “Van Eccelpoel wil een winkel zijn met een rijk culinair aanbod in een bruisende omgeving, die het evenwicht zoekt tussen generaties en toekomst”, staat te lezen in het juryverslag. Ook de manier waarop in de winkel wort omgegaan met wandelroutes en de materialen waarmee het interieur is afgewerkt, vielen bij de jury in de smaak. Het juryverslag vermeldt nog: “Elk meubel en elk klein onderdeel in de afdelingen werden zorgvuldig uitgewerkt. Er werden zoveel mogelijk handen en ambachten ingezet om de winkel in te richten en de machinale productie te reduceren. Ook werd er sfeerverlichting ingezet in de zones waar de klanten langer willen vertoeven of waar de verlichting een jachtig bezoek kan afremmen. Alle verlichting is afgestemd op de producten en het algemene lichtniveau is eerder warm gehouden.”
Traditie omgezet naar de 21ste eeuw
Op de plaats waar vandaag Van Eccelpoel is te vinden, was decennialang een bescheiden kruidenierswinkeltje van Leontine Pelsmakers. Twee van haar kleinzonen, Lawrence Vechter en Jef Van Eccelpoel openden in november 2019 op dezelfde plek een fonkelnieuwe versmarkt, waar de waarden van Leontine nog doorschemeren: een grote verscheidenheid in het aparte aanbod, de onversneden kwaliteit en een zeer groot hart voor de klanten die als familie worden ontvangen. “Wij zijn alvast bijzonder fier”, reageert Lawrence Vechter op het ontvangen van de Shop Design Award. “We bedanken dan ook iedereen die dit verhaal mogelijk heeft gemaakt. De motivatie van de jury strookt alvast met ons toekomstbeeld: het in de verf zetten van onze verschillende versafdelingen, ruimte creëren voor zowel de snelle als de slow shopper en een versmarkt zijn waar het aangenaam vertoeven is.”