FrederikLaeremans a Frederik Laeremans

Superbeton gin maakt zijn weg

HULSHOUT / HOOGSTRATEN – Frederik Laeremans uit Herselt brengt Superbeton Gin op de markt. Voor de realisatie van de sterke drank stak kameraad en gewezen chef-kok Jess Van Weert van het Hulshoutse GD Brands een handje toe.

Frederik Laeremans van het wegenbouwbedrijf Superbeton uit Herselt staat momenteel volop in de schijnwerpers met zijn deelname aan het Vier-programma The sky is the limit. Tijdens een van de afleveringen liet de dertiger zich ontvallen dat hij op een dag zijn personeel bedankte met een zelfgebrouwen gin. “De Superbeton Gin ademt respect uit voor mijn horecaverleden en de passie voor mijn huidige professionele activiteit wegenbouw”, zei Frederik hierover. “Waar passies kruisen, ontstaan nieuwigheden. Superbeton Gin verenigt hard en zacht. Hard labeur en ruw werk zijn eigen aan de wegenbouw. Vandaar een frisse gin, perfect voor wat zachtheid na het harde werk. Omdat wegenbouw je ook kan laten genieten.”

Kans

Laeremans zou geen ondernemer zijn als hij opportuniteiten niet zou zien. De attentie voor het personeel in combinatie met zijn deelname aan het populaire tv-programma bracht hem op het idee om de gin te commercialiseren. Voor de praktische invulling zocht hij hulp bij een goede vriend, gewezen chef-kok en ondernemer Jess Van Weert van het Hulshoutse bedrijf GD Brands.

Sterkstokers

“Klopt”, zegt Jess. “Ik heb in samenspraak met Frederik de gin ontwikkeld. Zie het als een vriendendienst. Bij het lanceren van een gin komt heel wat kijken. Denk bijvoorbeeld aan de regelgeving, de marketing en distributie. Al jaren houden we ons bij GD Brands daarmee bezig. Ik breng dan ook met veel plezier onze expertise in.” GD Brands legt zich als internationale speler toe op de ontwikkeling en de wereldwijde verdeling van eigen brands. Het distilleren van Superbeton Gin gebeurt bij Thomas Cuyvers van de Sterkstokers in Hoogstraten.

Ingrediënten

In de gin zijn cranberry, engelwortel, salie, bergamot, bergthee, rozemarijn, kaneel en alsem verwerkt. “En veel liefde”, zegt Laeremans nog. Frederik raadt het drankje van 38° aan in combinatie met gedroogd rood fruit en een originele tonic. De gin is te verkrijgen via de website van Luxury For Men en zal tussen 37 en 42 euro kosten. In een eerste fase worden 1.000 flessen gebotteld.