cof

Studenten laten Torfs sterker in zijn schoenen staan

Met de sociale lifestyle app Unique hebben 5 studenten van Thomas More de jaarlijkse Nacht van de Ondernemende Student gewonnen. De opdracht bestond erin een manier te bedenken om de slogan van Schoenen Torfs ‘Sterker in je schoenen’ te vertalen naar jongeren.

Ruim 200 studenten uit verschillende richtingen van de hogeschool namen deel aan de Nacht van de Ondernemende Student, die plaatsvond op de campus in Geel. In teams van 5 tot 7 studenten moesten de jongeren binnen het tijdsbestek van een nacht een businessidee ontwikkelen, in dit geval voor Schoenen Torfs. Om 8 uur ’s morgens mochten de beste 4 teams hun ideeën pitchen bij de jury die bestond uit Stijn De Knop (CIO Torfs), Erik Clinck (bestuurder Thomas More), Pat Van Roey (CEO Van Roey ICT Groep), Geert Minnen (bestuurder Gallant verzekeringen) en Stefanie Veraghtert (founder The Big C).

Zotte ideeën
Aan ideeën geen gebrek: scanbare QR-codes op Torfs-schoenen als toegang tot een community, het platform Walk in their Shoes waar jongeren activiteiten en uitnodigingen kunnen delen en een Shoet, een schoenentruck die opduikt op festivals, hogescholen enz. waar jongeren schoenen naar eigen smaak kunnen pimpen en airbrushen.

Winnaar werd evenwel de social lifestyle app Unique, die mensen samenbrengt op basis van hun smaak voor kledij, schoenen, juwelen. De bedenkers zijn: Marlies Voorwinden (Toegepaste Informatica, Westerlo), Hannah Boeckmans (Toegepaste Informatica, Geel), Glenn Pelckmans (Elektonica-ICT, Vosselaar), Brett Hollanders (Elektromechanica, Rijkevorsel) en Bart Van Meir (Elektromechanica, Merksplas).

Stijn De Knop, CIO van Torfs Schoenen en voorzitter van de jury: “We zagen 4 heel creatieve ideeën passeren. We willen met de teams van elk idee aan tafel gaan zitten en zien waarmee we aan de slag kunnen gaan om ons Sterk in je schoenen-idee dichter bij de jeugd te brengen. We gaan met een heel goed gevoel terug naar huis.”