Medici die in hun praktijk constant geplaagd worden door telefoontjes, kunnen voortaan een beroep doen op Vicky Michiels uit Balen. Haar nieuwe bedrijf Meditel Services neemt hen letterlijk hun telefoon en agenda uit handen.
Vicky is vroedvrouw van opleiding en heeft dan ook enkele jaren hands-on ervaring in de zorgsector. Daarna werkte ze 8 jaar als medisch telesecretariaatsmedewerker, een functie met een meer administratieve invulling. “Het idee om een eigen zaak op te starten speelde al een tijdje maar dit voelde aan als het juiste moment. Mijn ervaring in de zorgsector is een meerwaarde voor mijn cliënten.”
Meer werkgeluk
Meditel Services verzorgt telefoonpermanentie en agendabeheer voor artsen en paramedici. “De telefoons van de klanten worden naar mij thuis doorgeschakeld. Zo kunnen zij ongestoord hun patiënten helpen tijdens hun consultaties en hoeven ze zich geen zorgen te maken om alle telefoontjes die binnenkomen. Bovendien komt er na hun drukke, stresserende praktijk extra tijd vrij voor de nodige ontspanning. Vandaar mijn motto ‘van minder werkdruk naar meer werkgeluk’.”
Onder meer huisartsen, oogartsen, tandartsen, gynaecologen, verpleegkundigen en kinesisten kunnen bij Meditel Services terecht. “Ik start momenteel alleen op zodat de patiënten steeds een vertrouwde stem aan de lijn krijgen. Ongeveer 10 klanten alleen doen moet haalbaar zijn. Op termijn komt er misschien een medewerker bij. Dan nog blijft het een persoonlijke aanpak.”
Naast het secretariaat, dat werkt met een abonnementskost en een vaste prijs per oproep, verzorgt Meditel ook praktijkadministratie en facturatie.