KESSEL – Tom Liveyns heeft pas zijn eigen zaak opgericht: Studio Uncool. Het is zijn bedoeling om bedrijven te helpen met video en design en daarbij goed te doorgronden wat het bedrijf nodig heeft en hoe dat het best uit de verf komt, liever dan trends van het moment te volgen.
Ondertussen heeft Liveyns meer dan 11 jaar ervaring in de communicatiesector, als grafisch en webdesigner, art director, cameraman, monteur en marketeer. Toch was er altijd de droom om een eigen zaak te starten. Deze zomer waagde hij de sprong en nu is Studio Uncool een feit. “Ik ben ervan overtuigd dat je alleen écht goed in iets kan zijn als je het ook graag doet”, vertelt Tom Liveyns. “Dat is Studio Uncool voor mij: een passie. We bieden daarom ook alleen maar aan waar we goed in zijn. In ons geval is dat video en design. In design en branding heb ik jarenlang expertise opgebouwd. De laatste jaren kwam daar steeds vaker video bij. Het is een van de sterkste communicatievormen om een verhaal te vertellen. En dat is net waar merken vandaag naar op zoek zijn. In een wereld waarin we met z’n allen leven met onze telefoon, liken en swipen, is het belangrijk om net dat interessante beeld te bieden waarmee je iemand kan boeien.”
Duurzaam en authentiek
Het klinkt misschien apart om je te profileren met een naam als ‘Uncool’, maar daaruit spreekt juist de visie van de onderneming. Tom Liveyns wil wegblijven van de voorgekauwde formules en werken op maat van de klant, of van het product waar het om draait. “Ik ben dus niet bezig met wat er nu toevallig hip is in de sector”, licht Tom Liveyns toe. “Design is soms te veel aan de orde, of het volgen van een trend die even later weer gaat liggen. Wij willen merken een uitstraling geven die tijdloos is, waar je op kan bouwen. Het moet allemaal kloppen, eerlijk zijn. En het moet er natuurlijk goed en professioneel uit zien.”
De eerste wapenfeiten van Studio Uncool zijn te zien via uncool.be.