Robin Cuypers uit Geel (26) bundelt zijn achtergrond in boekhouding en zijn passie voor marketing in Strever. Met zijn adviesbureau, dat hij deze maand oprichtte, neemt hij ondernemers hun zorgen weg over prijszetting via op maat gemaakte workshop en consultaties.
Met Strever ontwikkelt Robin Cuypers prijs- en productstrategieën voor starters, freelancers en KMO’s. “Een uitgebreide analyse van de doelgroep, de concurrentie en de markt vormt de basis voor een doordachte strategie die zorgt voor meer verkopen, meer omzet per klant en een zelfzeker gevoel over de gehanteerde prijzen.”
Verder zet Strever in op marketing. “Een duidelijke communicatiecampagne is onmisbaar om de waarde van het product over te brengen bij de juiste doelgroep. Prijs alleen kan daar niet voor zorgen. Daarom toveren we met woorden en formuleren we zinnen zoals de doelgroep die zou gebruiken.”
Pijnpunt
De jonge ondernemer startte met Strever omdat hij merkte dat prijszetting een pijnpunt is voor veel ondernemingen. “Er wordt te veel geraden naar wat de klant zou willen betalen, te veel gekopieerd wat de concurrenten doen en te veel vertrouwen op methoden die al jarenlang worden gebruikt. Daarnaast zorgt een ondoordachte prijszetting ervoor dat potentiële klanten niet kopen.”
“Ondernemers spenderen niet genoeg tijd aan hun prijzen, waardoor de kans groot is dat ze geld op tafel laten liggen. Marketing is al een hele tijd uit balans. Het merendeel van marketing brengt uitgaven met zich mee, om op lange termijn op te brengen. Denk bijvoorbeeld aan productontwikkeling, promotie en distributie. Een doordachte prijszetting voel je morgen, wanneer de eerstvolgende verkoop de deur uitgaat.”