Seppe Lenaerts uit Vosselaar heeft nog drie jaar voor de boeg voor hij zijn studies bedrijfsmanagement kan afronden. Maar dat houdt de jongeman niet tegen om nu al zijn eigen bedrijf, Social Kick, op te richten.
Met Social Kick focust Seppe zich sinds kort op het begeleiden van kmo’s in de wereld van de sociale media en digitale marketing. “Elke onderneming is gebaat bij aanwezigheid op sociale media”, aldus Seppe. “Dat werd bevestigd door verschillende thesisonderzoeken van de UGent en Uantwerpen die ik bestudeerd heb bij het opstellen van mijn businessplan.”
Verhaal brengen
De meeste ondernemers beseffen het belang van social media om hun doelpubliek te bereiken. Maar niet iedereen heeft daar de expertise of voldoende tijd voor. “Social Kick zorgt ervoor dat hun sociale media hun bedrijfsfilosofie vertolken. Elke ondernemer heeft een verhaal en dat verhaal willen wij naar buiten brengen. We stellen een gedetailleerd profiel van onze klanten op zodat we op de meest efficiënte manier hun wensen kunnen omzetten in digitale beelden en boodschappen.”
Social Kick heeft zich nog een andere missie vooropgesteld. “Ik wil me profileren als het bewijs dat de jeugd gestimuleerd moet worden om te ondernemen. De sterkte van een maatschappij kan je meten aan de hoeveelheid ondernemers en hun gedrevenheid. In onzekere tijden voor vele bedrijven en mensen willen we een voorbeeld zijn dat noch je afkomst, noch je persoonlijke situatie, noch het eventuele ongunstige economische klimaat mensen mag tegenhouden om te gaan ondernemen.”