Starter van de week: Self heeft al internationale nominatie beet

selfIn mei dit jaar lanceerde Isabelle Ulenaers (35 j.) uit Geel onder de naam Self haar eigen lijn in verzorgingsproducten. Afgelopen week kreeg ze te horen dat haar merk genomineerd is op de Pure Beauty Awards in Londen in de categorie Beste Natuurlijk Product. Dat ze in haar sector moet optornen tegen internationale concerns, deert haar niet. Haar ambitie is om met Self zelf internationaal te gaan.

“Ik ben op het idee gekomen toen ik op zoek was naar verzorgingsproducten voor mijn dochter die een moeilijke huid heeft”, begint ze haar verhaal. “Dat bleek niet evident. Tegelijk kriebelde het al langer om iets voor mezelf te beginnen. Die passie heb ik gekregen toen ik voor mijn doctoraat CEO’s van heel leuke bedrijven heb ontmoet. Dat doctoraat is dan ook nooit afgeraakt”, lacht de psychologe van opleiding.

100% natuurlijk
Vanaf nul is ze alles gaan uitzoeken om haar eigen crèmes, lotions en scrubs samen te stellen. Ze zocht en vond iemand die haar kon adviseren en sloot een contract met een Nederlands labo voor de productie. De verpakking kreeg extra aandacht, want die moest de combinatie van een goede huidverzorging met fashion symboliseren. “In tegenstelling tot heel veel andere producten zitten in die van mij werkelijk de ingrediënten die op de verpakking staan. Vanaf een bepaald procent mag je je product ‘natuurlijk’ noemen. Mijn producten zijn 100% natuurlijk”, benadrukt ze.

Naast de eigen website zijn de Self-producten momenteel te koop in een 7-tal Belgische winkels in onder meer Hasselt, Antwerpen, Brussel en Gent en vanaf volgende maand ook bij kledingzaak Wellens in Herentals. “De belangstelling is groot”, zegt Isabelle. “Zelfs van winkels uit Scandinavië en Duitsland. Ik ben naar verkooppunten wel selectief en zoek vooral zaken met nichebrands, leuke beautysalons en andere hippe winkels.”

In maart 2017 neemt ze deel aan de Cosmoprof-beurs in Bologna. “Mijn ambitie is om Self te doen groeien door in het buitenland te verkopen. Tegelijk wil ik een persoonlijke relatie behouden met mijn klanten. Dingen genoeg om verder over na te denken.”