Vexigo

Starter van de Week: “Sales en administratief assistent op bestelling”

In Herentals startte Jilke De Backer het dienstverlenend bedrijf Vexigo op. Hiermee ondersteunt ze andere ondernemers in sales, marketing en virtual assistance. "Door onze klanten hun sales en administratie uit handen te nemen, kunnen ze zich focussen op hun core business."

Jilke De Backer is marketeer van opleiding, en heeft jarenlang ervaring met administratie. Nu wil ze deze diensten uitrollen voor andere bedrijven, met een sterk team. Als zaakvoerder van Vexigo neemt ze de dagelijkse leiding van het bedrijf op zich.

Outsourcing

“Mijn vriend Thomas Fockaert – mede-oprichter van Vexigo – leidt al 10 jaar salesbedrijf Masot en is onder andere sales agent voor tegelmerk Atlas Concorde. Het kriebelde om de salesactiviteiten uit te breiden, en tegelijk extra diensten aan te bieden aan klanten”.

“Vexigo legt in zijn diensten de nadruk op sales en administratie”, legt Jilke uit. “Via outsourcing werken onze mensen bij onze klanten, zij het digitaal. Hierdoor kunnen we in heel Vlaanderen klanten bedienen. “Voor de sales kunnen we bedrijven vertegenwoordigen uit heel Europa en zelfs de VS.”

Frame21

Jilke De Backer heeft al enkele mensen in dienst genomen, en zoekt nog volop om haar team uit te breiden. “We zijn voor elk domein op zoek naar mensen. We hebben de ambitie om zeker 10 sales agents de baan op te sturen.”
“Onze medewerkers werken ook van thuis uit. Ons hoofdkantoor ligt in Frame21 in Herentals, daar mogen ze – als de coronamaatregelen het toelaten – altijd  komen werken. We hebben ook klanten die liever 1 dag per week een assistent op kantoor hebben. Ook dat is geen probleem.”