Katya-6 2

Starter van de week: Katya zoekt eerst de ziel in de ondernemer

Bezielde Zaken is geen communicatiebureau als een ander. Oprichtster Katya Verstraelen (46 j.) uit Arendonk gaat eerst op zoek naar de ziel van de ondernemer: wat boeit hem, waarom is hij/zij met zijn zaak begonnen. Vanuit dat gegeven start ze een communicatieparcours. “Ik focus op waar de ondernemer zelf blij van wordt en dat loopt als een rode draad door de communicatie”, legt ze uit.

Katya Verstraelen werkt al haar hele leven in de communicatie: eerst bij RTV, nadien 8 jaar in een grafisch bedrijf en dan 12 jaar bij de Stad Turnhout. Nu nog deeltijds. Vanaf 1 juli staat ze volledig op eigen benen. “Zo’n 5 jaar al wil ik voor mezelf beginnen. Maar er waren twijfels om mijn veilige job in loondienst op te geven. Het is hoe dan ook een grote sprong.” Ze liet zich een jaar begeleiden door een businesscoach en komt nu met een bijzondere communicatiebenadering.

Cirkel
“Ik ben begonnen met standaard communicatiewerk in bijberoep. Gaandeweg heb ik een neus ontwikkeld voor de passie en bezieling van mensen”, doet ze het verhaal. “Ik breng de ondernemer terug naar waar hij destijds voor begonnen is. Het heeft geen zin om een communicatieplan op te stellen zonder zeker te weten waar de bezieling van de ondernemer zelf zit, waar hij zelf blij van wordt. Hoe blijer de ondernemer zelf is, hoe enthousiaster hij zijn boodschap kan overbrengen bij zijn klanten. En dat is mijn uitgangspunt voor mijn communicatiewerk. Op die manier kom je in een cirkel terecht. Doordat de ondernemer zich focust op de zaken die hem vreugde verschaffen, gaat die zich beter voelen en dat straalt dan weer af op zijn bedrijf.”

De kanalen die Bezielde Zaken inzet om die boodschap te verspreiden, zijn uiteenlopend. “Via Facebook, het schrijven van artikels, het uitwerken van acties, telkens naar de beoogde doelgroep. Taal is sowieso mijn instrument. En altijd staan mensen centraal. Mensen laten zich alleen maar raken door mensen.”

Dat Bezielde Zaken zijn start niet mist, bewijst het goed gevulde orderboekje voor de komende weken. Een gevolg wellicht van de passie en gedrevenheid die de kersverse onderneemster zelf uitstraalt.