Precies 2 weken zijn Bram Huysmans (26) uit Kasterlee en Jeroen Engeler (26) uit Retie online met The Savvy. Met de webshop richten ze zich naar modebewuste mannen tussen 18 en 35 jaar. Voor hen hebben ze ‘toolboxes’ waarin je een aantal spullen vindt voor je eerste date, je eerste werkdag of je volgende businesstrip. “We willen doorgroeien naar een community van gelijkgezinde mannen die mekaar adviseren over producten en ideeën uitwisselen”, zeggen de 2.
Om je een idee te geven. De First Date Box bevat een paar wijnrode sokken, een pommade, lippenbalsum, haarkam, geurende doekjes en een The Savvy date-gids. Zo is er ook nog een Casino Night Box, een First Day at Work Box en een Overnight Business Trip Box. “Aan de lancering ging een jaar voorbereiding vooraf”, vertelt Bram Huysmans. Hijzelf werkt als marketing manager, zijn vennoot als store manager. Beiden hebben een voorliefde voor mode en ondernemen. Graag willen ze van The Savvy hun hoofdberoep maken.
Uniek in Benelux
“We vertrekken vanuit themaboxen. Eigenlijk verkopen we geen producten, maar creëren we een beleving. Met ons concept zijn we voor zover we weten uniek in de Benelux. In de Verenigde Staten kennen we een 2tal gelijkaardige initiatieven.” The Savvy verstuurt naar klanten in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland. “We hopen snel ook betere tarieven te krijgen voor verzending naar andere landen.”
De startende ondernemers zijn online actief op Facebook en Instagram en hopen via media-aandacht meer bekendheid te krijgen. “Op termijn willen we een fysieke locatie hebben met een volledig concept rond de moderne man, met whisky-tastings, de verhuur van classic cars, enz.” Of de naam ‘the savvy’ ook een betekenis heeft? “Savvy is een Engels adjectief wat ‘man van de wereld’ betekent. Dat imago willen we uitstralen.”