Het is al van augustus 2020 geleden dat van der Beek het pand in de gaten kreeg. “Ik vond het wel iets hebben en wilde er iets mee doen. Maar corona woedde volop en zeker voor danscafés was er weinig perspectief. Daarnaast werd er hier ook nog eens aan de weg gewerkt. Hierdoor heb ik heel veel tijd gehad om het gebouw helemaal opnieuw in te richten.” Dat gebeurde grondig en dat merk je ook meteen aan de buitenkant. Er is een nieuwe inkom voorzien en de ramen waar je doorheen kon kijken zijn verdwenen.
Sfeer en gezelligheid
“Je kan wel stellen dat ik het pand van de ondergang heb gered, wat het was vijf voor twaalf. De authentieke vloer in de vroegere gelagzaal hebben grotendeels behouden en ook met de bestaande lambrisering voorzien van spiegels hebben we leuke dingen gedaan. Door de indeling van het pand hebben we naast een grote ruimte ook verschillende kleinere vertrekken. Ideaal voor mensen die liever niet vlakbij het dansgewoel zitten. Wat de muziekkeuze betreft gaan we vrij breed in The Nixx. Sfeer en gezelligheid zijn sleutelwoorden.”
Deurbeleid
Van der Beek, die afkomstig is van Hoogstraten, is een door de wol geverfde horecabaas. “Op mijn veertiende ging ik al lege glazen ophalen in discotheken en dat is dan blijven duren. Ondertussen heb ik veel geleerd. “In The Nixx werken we met een deurbeleid zodat het voor iedereen gezellig blijft. Dat wil zeggen dat de minimumleeftijd bij ons 21 jaar is, tenzij op bijzondere avonden waarop we jongere klanten specifiek toelaten.”
“Wie in beschonken toestand of duidelijk onder invloed hier toekomt, wordt eveneens geweigerd. Daarop gaan we streng toezien. We hebben ook camerabeveiliging.” Wat de consumpties betreft wordt er gewerkt met een muntjessysteem. De klanten kopen hun muntjes aan de kassa en rekenen daarmee af. De basisprijs voor een muntje is twee euro, meteen ook de prijs voor een gewoon biertje of een frisdrank. Lage klantvriendelijke tarieven, maar ik ben ervan overtuigd dat je zo een grotere omzet kan genereren.”
Thema avonden
De zaak opende eerder deze maand. “Ik heb 2.000 volgers op de sociale media en velen hebben al aangegeven dat ze zullen langs komen. Op schermen die in zaak hangen tonen we foto’s van de verbouwing. Er zal hier altijd iets te beleven zijn. Op de bovenverdieping heb ik kamers vol met decoratie om tijdens thema avonden de zaak een andere look te geven. Dat gaan we dan ook regelmatig doen.”