BSS Logo

Starter van de week: BSS maakt KMO’s performanter

BEERSE – Met zijn bedrijf BSS (Business Support Services) ondersteunt Massimiliano Castro KMO’s in het verder professionaliseren van hun organisatie. Castro deed dit al anderhalf jaar in bijberoep, maar de zaken gaan zo goed, dat BSS nu zijn hoofdberoep wordt.

“Je kan me enigszins vergelijken met de Engelse tv-kok Gordon Ramsay”, stelt Massimiliano Castro. “Ik kom ergens binnen, ik kijk naar wat er is en ga me dan richten naar wat er nodig is om te verbeteren. Of ik zie waar er nog groei mogelijk is.”

Daarmee is in een notendop gezegd waar BSS voor staat: advies aan KMO’s over zaken nog beter te organiseren zijn.

“Ik heb zelf ervaring opgedaan in IT, sales en marketing”, vertelt Castro. “Die kennis wil ik nu als een service aanbieden. Ik kan bijvoorbeeld advies geven over het IT pakket of de IT omgeving waarin een bedrijf werkt en of dat wel de beste is. Maar ook op andere vlakken. Bij een klant heb ik onlangs 280.000 euro bespaard door het aankoopbeleid van zijn bedrijf onder de loep te nemen.”

Massimiliano Castro leverde zijn diensten al anderhalf jaar in bijberoep. Nu maakt hij er zijn hoofdberoep van. Hij ervaart dat de behoefte groot is: “Zaakvoerders van een KMO zijn meestal heel druk bezig met hun dagelijks werk. Ik kan dan een soort van extern oog zijn en vanop een afstand het bedrijf overschouwen. Daarnaast werk ik heel toegepast. Daar hoop ik het verschil te maken met de grote consultancy bureaus. Die zijn voor KMO’s trouwens vaak te duur. Ik ga in een KMO dan ook niet te veel theorie geven, of ook geen theoretisch handboek volgen. Ik probeer juist praktisch en snel tot resultaten te komen. Met BSS kom je niet in een langdurig en duur traject. Ik focus me op de vraag: wat heb jij vandaag nodig?”

www.bsservices.be