Jamadata uit Geel werd begin december overgenomen door M-Soft een softwarebedrijf uit Overpelt. Jamadata is marktleider op vlak van software voor de drankenhandel. M-Soft, één van de oudste IT-bedrijven in België, ontwikkelt administratieve software voor productiebedrijven en behoort tot de Europese topspelers i.v.m. software voor de staalhandel.
„M-Soft en Jamadata vullen elkaar perfect aan. Beide bedrijven ontwikkelen software in eigen huis en zijn vergelijkbaar in termen van klantgerichtheid en bedrijfscultuur. Het zijn stabiele en financieel zeer gezonde ondernemingen met een leiderschapspositie, elk in hun domein. Jamadata zal actief blijven onder eigen naam. De overname heeft geen invloed op de personeelsbestanden van Jamadata en M-Soft”, vertellen Jan en Marc Van Gestel.
Jan en Marc Van Gestel hebben Jamadata uitgebouwd van eenmanszaak tot succesvol IT-bedrijf, gespecialiseerd in het ontwikkelen van administratieve software voor groot- en kleinhandel.
“Met de hulp van de M&A experten van Deloitte hebben we bij M-Soft de geschikte partner gevonden om de continuïteit van productontwikkeling en dienstverlening aan de klanten van Jamadata te garanderen, zowel op korte als lange termijn.” aldus Jan Van Gestel.
Marc Van Gestel voegt toe: “Door deze overname zullen de klanten van Jamadata voortaan kunnen beschikken over een uitgebreidere dienstverlening met onder meer maximale waarborgen inzake veiligheid, vertrouwelijkheid en toegankelijkheid van hun informatie. Ze zullen mee profiteren van de unieke kennis en expertise van M-Soft.”
Jan en Marc Van Gestel zullen niet uit de drankensector verdwijnen, aangezien ze actief blijven in de firma DataMasters.be nv die ze dit jaar samen met FeBeD vzw (Federatie van Belgische Drankenhandelaren) opgericht hebben. DataMasters.be specialiseert zich in dataverzameling en gedetailleerde marktstudies m.b.t. de drankenwereld.
“Met de overname van Jamadata versterkt M-Soft haar leiderschapspositie op de Belgische markt. Samen zullen we een ijzersterke combinatie vormen en kunnen we onze klanten nog beter bedienen. Door onze positie in eigen land verder te versterken, versnelt ook onze expansiestrategie in het buitenland. Het is dan ook goed mogelijk dat er in de toekomst nog dergelijke overnames volgen.“ vertelt Paolo Senes, CEO van M-Soft.
M-Soft heeft duizenden gebruikers in meer dan 15 Europese landen, Azië en de VS. Het ontwikkelt al sinds 1986 totaaloplossingen met functionaliteiten die maximaal zijn aangepast aan de activiteiten van haar klanten.