Met je bedrijfskledij kun je ook publiciteit maken. Logo’s op werkkledij dragen de reputatie van een onderneming soms kilometers ver uit. Stijn Bogaerts zette enkele jaren terug een eigen zeefdrukkerij op die vandaag zelfs grote bedrijven als BASF bedient. “We zijn begonnen voor de plaatselijke Chiro. Vandaag realiseren we een omzet van meer dan 500.000 euro.”
SB Printing uit Loenhout draait op volle toeren. Ondanks de crisis. Het lijkt erop alsof de ondernemingen dan toch wel hun communicatie en hun publiciteit blijvend willen ondersteunen. SB Printing drukt hun logo’s op textiel, spandoeken, reclamedoeken, posters en zelfs op accessoires als balpennen of rekenmachines. Indien nodig kan grafisch vormgever Stijn Bogaerts zelfs de ontwerpen uittekenen.
“Zeefdrukken kun je nergens leren”, zegt Stijn Bogaerts nog. “Je plaatst een sjabloon op een stuk textiel, smeert de stof in met een fotogevoelige laag, je belicht de film en spoelt de laag naderhand weer weg met water. Wat overblijft is de tekst en de tekening van de sjabloon. De mogelijkheden zijn eindeloos. Het gaat dus niet enkel om textiel. Alleen hebben wij alles zelf moeten leren. Wij: dat zijn mijn vrouw Ils Aernouts en ikzelf. We zijn begonnen met één printer. Ondertussen staat hier een heel machinepark. We hebben nu ook al één vast personeelslid en verscheidene tijdelijke werkkrachten.”
Die continue groei heeft SB Printing er al verscheidene keren toe verplicht om te verhuizen. Vandaag is Stijn Bogaerts opnieuw op zoek naar een groter pand. “Onze showroom en onze drukkerij zijn niet op één en dezelfde plaats. Dat is lastig. We zouden graag alles bijeen brengen. Maar het is hopeloos zoeken naar een geschikte vestiging.”