HERENTALS – Nu het economische leven stilaan weer herneemt en bedrijven de exit uit de lockdown hebben ingezet, wacht hen de uitdaging om in de tweede jaarhelft een serieuze sprint te trekken om het opgelopen verlies goed te maken. Ook is het nog maar de vraag of klanten even snel bereid zijn om te investeren als voor de Corona-crisis. Om steun te bieden bij die uitdagingen ontwikkelde het Herentalse bedrijf SalesWise een SalesScan.
SalesWise helpt andere bedrijven om hun sales een boost te geven. Dat kan nu nog vlotter met de nieuwe SalesScan. “Met onze SalesScan maken we snel inzichtelijk waar de salesaanpak van bedrijven kan geoptimaliseerd worden met als doel meer sales”, licht Yves Willems toe van SalesWise.”We zien vaak dat bedrijven veel tijd en geld investeren in het maken van nieuwe klanten, maar dat het potentieel bij bestaande en slapende klanten onbenut wordt gelaten, net als het eigen netwerk. Vaak nemen klanten slechts één of enkele producten of diensten af, omdat een bedrijf zijn sales in ‘silo’s’ organiseert. Cross-selling biedt voor veel bedrijven ongekende opportuniteiten.”
Gunter America van SalesWise vult aan: “Alles start met een analyse van de huidige salesaanpak en organisatie, om vervolgens de pijnpunten in kaart te brengen, advies te verstrekken over hoe het beter kan en dit uit te werken in een concreet actieplan. We garanderen daarbij een korte doorlooptijd van onze SalesScan, want er is geen tijd te verliezen. Hoe sneller we de zeilen in de juiste richting kunnen zetten, hoe sneller de resultaten volgen. Onze aanpak is hands-on en doelgericht, en zorgt er bovendien voor dat klanten ons vaak ook inhuren voor het coachen van hun salesteam.”
Bedrijven kunnen bij SalesWise terecht voor advies en coaching, maar ze kunnen ook hun sales aan hen toevertrouwen. Samen met de klant bepaalt SalesWise de commerciële strategie, worden leads gegenereerd en deals gesloten. “Onze manier van werken is uniek”, stelt Yves Willems. “De klanten situeren zich in heel Vlaanderen en in uiteenlopende sectoren. Het zijn vooral groeibedrijven die hun sales extra willen boosten en daarvoor onze expertise en salesmensen aan boord halen.”