Na 25 als commercieel medewerker zette Marc Verlinden uit Geel in april de stap naar het voltijdse coachen van salesmensen onder de naam Sales Met Inzicht. Daarnaast biedt hij voortaan communicatietraining aan, gebaseerd op de 4 verschillende DISC-profielen.
Marc kan als voormalig vertegenwoordiger, accountmanager, key-accountmanager, salesmanager en sales director 25 jaar aan commerciële ervaring voorleggen. “In die tijd heb ik geleerd dat er niet 1 verkoopmethode is die sluitend is. Er zijn veel kapstokken, veel tips en verschillende manieren die je afhankelijk van je situatie kan gebruiken. Mijn ideeën zijn ontwikkeld rond mijn eigen acroniem van sales: Scouting, Aandachtig luisteren, Laten kopen, Evalueren wat gebeurd is, Supporteren voor de klant.”
Maatwerk
Sinds begin april geeft Marc zelf salescoaching aan commercieel actieve medewerkers en zaakvoerders onder de naam Sales Met Inzicht. “Met verschillende trainingen, pakketten en seminaries toon ik verschillende methodes of aanpakken waarmee een hogere omzet ‘gegarandeerd’ is. Mijn aanpak is in die zin verschillend dat ik niet een 1- of 2-daagse training geef maar wel een dag met salesinzichten, gekoppeld aan 9 individuele coachingsessies per klant. Ik lever dus maatwerk op klantniveau.”
Die aanpak levert al meteen resultaat op. “Ik help momenteel klanten in uiteenlopende sectoren, onder meer een bedrijf gespecialiseerd in bodemwinning en een businesscentrum. Gezien de opstart vlak voor de vakantie verloopt dat naar verwachting. Voortaan geef ik ook DISC-communicatietrainingen. Die zijn gebaseerd op de gekende persoonlijkheidsanalyse. Ik pas die specifiek toe op verkoop.”