‘Amai, dat werkt hier altijd.’ Dat horen ze bij Salar wel vaker van (nieuwe) medewerkers wanneer het gaat over de IT infrastructuur op het bedrijf. De voorbije jaren heeft het sociaal secretariaat uit Kasterlee flink geïnvesteerd in een eigen datacenter en sterk uitgeruste werkplekken. Daarbij vormt Netropolix al jarenlang de vaste IT partner die vanop de achtergrond voor een vlotte werking zorgt. Een samenwerking die ook in coronatijden zijn vruchten afwerpt. Een interview met Chris Verleye, bestuurder van Salar.
Waar maakt Salar zich sterk in?
Als sociaal secretariaat hebben we meer dan 35 jaar ervaring op de teller en kunnen we rekenen op een gemotiveerd team van 50 specialisten dat dagelijks klaar staat voor meer dan 2.000 ondernemingen uit diverse sectoren. Waar we werkelijk in voorlopen, is op technologisch vlak. We hebben een eigen datacenter en bieden een volledig digitale payroll aan onze klanten.
Konden jullie ook in coronatijden jullie slogan ‘expertise binnen handbereik’ waarmaken?
Ter verduidelijking: die slogan is geen marketingterm, maar een omschrijving die voortkwam uit een analyse van onze werking. We gaan daar op alle vlakken voor: van een forfaitair tarief over moderne softwaretools die voor iedereen beschikbaar zijn tot eerste-lijnexperts die onze klanten op een persoonlijke manier gemoedsrust bezorgen. En ook in corona zijn we daar in geslaagd.
Hoe is dat gelukt?
Mede dankzij Netropolix konden we zeer snel schakelen. Onmiddellijk hebben we iets meer dan 20 laptops besteld en voorbereid voor thuiswerk. Binnen de 24 uur konden we het werk van thuis uit verder zetten. We weten dat we met Netropolix aan onze zijde kort op de bal kunnen spelen en het feit dat ze rechtstreeks leveren en over een eigen aan- en verkoopploeg beschikken zorgt voor extra zekerheid.
Heeft die snelle schakeling voor positieve evoluties gezorgd?
We zijn kunnen blijven werken, inclusief enkele zaterdagen in maart en hebben heel wat acties kunnen ondernemen die onze klanten ten goede kwamen. Het gevolg is dat we nog nooit zoveel instroom van nieuw cliënteel hebben gehad. Technologisch waren we daar bovendien meer dan klaar voor, dankzij voortdurende investeringen in eigen programma’s en een sterk datacenter.
Jullie zijn zelfs volledig overgeschakeld naar het digitale?
Eén van de beslissingen tijdens de coronacrisis was om elke klant verplicht digitaal te laten gaan. We hebben verder gewerkt aan database-optimalisatie en konden steeds continuïteit bieden. Om klanten beter te servicen, is het immers belangrijk dat alles vlot gaat.
Lees het volledige interview via deze link.