Projectatelier steekt leegstaande administratieve gebouwen in nieuw en fris kleedje

projectatelier zoersel voorbeeldIn het Brusselse staan verscheidene grote administratiegebouwen leeg. De projectontwikkelaars krijgen ze niet verkocht. Projectatelier uit Zoersel is door hen aangezocht om de kantoren in een nieuw fris kleedje te steken, ze op te delen in kleinere entititeiten en ze op die manier weer op de markt te zetten.

De immocrisis is op die manier een uitstekende kans voor Projectatelier om zich te bewijzen. Kraak de crisis met creativiteit, is een van de slogans van Peter Monden en Chris Huybrechts. Ze zetten samen in 2006 hun Projectatelier op dat ze inmiddels uitbouwden tot een dynamisch bedrijf. “We realiseerden verleden jaar een omzet van 3,3 miljoen euro”, zegt Chris Huybrechts. “We gaan dit jaar voor 4 miljoen euro.”

Projectatelier is een interieurspecialist voor creatieve kantoorprojecten van concept over ontwerp tot oplevering op maat aan de klant. De focus ligt op uitstraling en motivatie. “Uitstraling: om op die manier meer klanten binnen te krijgen. Motivatie: opdat de werknemers zich goed in hun vel zouden voelen in hun bedrijf.”

Het gaat de klanten van Projectatelier om een “make over.” “Wij willen dus niet in eerste instantie zoveel kubieke meter nieuw kantoormateriaal verkopen. Pimp my office, stellen wij. Wij zijn dus ook gericht naar het opfleuren van bestaande interieurs binnen een beperkt budget, een likje verf, een leuke print of een slogan op de muur zijn vaak al voldoende om een frisse wind te laten waaien doorheen het kantoor.”

Projectatelier heeft vandaag zeven personeelsleden op de payroll, daaronder drie ervaren interieurarchitecten. Daarnaast wordt een beroep gedaan op zo’n 50 schilders, vloerbekleders, behangers enz. die geregeld opdrachten uit Zoersel aannemen.

“Wij zijn destijds begonnen met een omzet van 900.000 euro”, zegt Chris Huybrechts nog. “Zeven jaar van opeenvolgende groei hebben er ons van overtuigd dat er nog veel mogelijkheden in de markt liggen.”