Powerpack maakt weer winst. Na een relatief moeilijk 2011 heeft het bedrijf uit Beerse nagenoeg alle grote lopende contracten met steden en intercommunales kunnen vernieuwen. Powerpack is een producent van miljoenen huisvuilzakken en van industriële krimpfolie.
Met meer dan 300 orders per maand draait Powerpack op volle toeren. Het bedrijf verwerkt polyethyleen tot huisvuilzakken en krimpfolie en heeft nagenoeg alle grote Belgische gemeentes, intercommunales en openbare instellingen als klant. Zo de steden Antwerpen, Brussel, Gent, Luik enz. Alleen al Brussel neemt bv. 30 miljoen zakken af. “Door het feit dat we verleden jaar 70% van onze lopende contracten konden vernieuwen kunnen we ons dit jaar sterk focussen op de resterende 30% van onze portefeuille”, zegt gedelegeerd bestuurder’ Walter Willekens. Die hoopt trouwens dat het jaar 2013 zowat parallel zal lopen aan 2012. “Dat zullen we met positieve cijfers kunnen afsluiten.”
In het strategisch segment van de traditionele huisvuilzakken heeft Powerpack onderhand een marktaandeel van 60%.
Het industrieel apparaat rond Powerpack loopt ondertussen gesmeerd. Met zijn 50 werknemers voert het bedrijf alle lopende opdrachten vlotjes af. De grote klanten worden bijna elke week bediend met nieuwe aanvoer. Dat gebeurt door een vast ingehuurde transportonderneming die rondjes rijdt langs de Delhaizes, de Carrefours en de Colruyts.
Powerpack (ex-Fardem) tekent nu voor een omzet van pakweg 13 miljoen euro. Het bedrijf maakt deel uit van de groep Nicoba van investeerder Rudi Borré. Die controleert ook Boralit uit Aalter, een producent van op polyethyleenngebaseerde waterreinigingssystemen en Hobon uit Waarschoot dat in de verpakking voor voedingsproducten zit. Walter Willekens stuurt overigens zowel Powerpack als Hobon aan. De grondstof polyethyleen wordt overigens betrokken van het Saudische bedrijf Sabic.