Sarah Beyens, zaakvoerster van Sprdlux Events uit Turnhout, hijgt er nog van na, maar ze kreeg het voor mekaar. Voor een familiedag van Smurfit Kappa Turnhout schreven zich de helft meer mensen in dan verwacht, maar ook voor 1.500 aanwezigen werd de klus prima geklaard.
“We mochten voor de 2de keer een familiedag voor het bedrijf organiseren”, doet de zaakvoerster het verhaal. “We werkten een heel concept uit onder de noemer Meet The Family. Medewerkers mochten vrienden en familie meebrengen en het bedrijf tonen waar ze werkten.” Op die manier zouden die het bedrijf leren kennen en het geheel werd opgefleurd met animatie, catering en decoratie met karton, het thuisproduct van de fabrikant.
Help!
“Op voorhand zorgden we voor buzz bij de werknemers door een fotobooth op de fabriek te zetten. We interviewden ook enkele ambassadeurs, waarbij de familiale sfeer op de werkvloer en interessante werkomgeving in de verf werden gezet. Het event begon zo hard te leven dat we een week op voorhand plots meer dan 500 inschrijvingen extra hadden dan de eerste editie in 2014.”
“Niettemin zijn we erin geslaagd de gasten een topervaring te geven, door onze ervaring, flexibiliteit en ons netwerk van leveranciers. We zijn ook niet gebonden aan bepaalde leveranciers waardoor we voor elk event de juiste mensen kunnen inschakelen.”
Videomateriaal en foto’s konden nadien nog worden gebruikt, onder meer voor employer marketing. “Hierdoor krijgen ze een grotere ROI en kijken we verder dan alleen het event zelf”, besluit Sarah Beyens.