PinkOliv, dat recent verhuisde naar de Liersesteenweg in Booischot, is al enkele jaren actief in branding en product design. Ze gaan daar regelmatig unieke samenwerkingen voor aan. Zo ook met veldrijder Sven Nys, die in Las Vegas met een onemanshow zijn eerste wedstrijd van het prille veldritseizoen won. Net voor hij vertrok stelde hij zelf zijn nieuwe ‘WK 13′ vrije tijdscollectie voor op de jaarlijkse ledenvergadering van de fanclub in Baal.
De designers van PinkOliv uit Booischot en Isabelle Nijs hoefden de mosterd niet ver te gaan zoeken. “We zijn creatief omgesprongen met het voor-de-hand-liggende WK-thema”, vertelt Stefan Van Ouytsel van PinkOliv. “Sven Nys werd in 2013 in het Amerikaanse Louisville voor de tweede keer in zijn profcarrière wereldkampioen. Stof genoeg dus om een hele collectie op te baseren. De nieuwe collectie luistert dan ook naar de toepasselijke naam ‘WK 13′. De nadruk ligt voornamelijk op het kleurgebruik in de verschillende producten. De collectie is bewust sober gehouden, maar het gekende ‘SN’-logo kreeg dit jaar een WK-kleurtje mee.”
De nieuwe collectie is ook dit jaar te koop op de belangrijkste Belgische crossen waar Sven Nys aanwezig is, maar kan ook via de online shop besteld worden.