Pidt BV bestaat sinds 2005 en kende, net zoals de meeste dienstenchequebedrijven, een explosieve groei. Eddy Laeremans kwam een jaar geleden aan het hoofd van Pidt BV. “Ik stelde vast dat de structuur van dit bedrijf het toelaat om meer te verwerken. Toen Klien ons vroeg of we geïnteresseerd waren in een overname, hebben we niet getwijfeld.”
Trend
“Overnames zijn een trend in onze sector”, zegt Eddy Laeremans. “De kleintjes verdwijnen. Het is overnemen of overgenomen worden. Wij hebben een organisatie die het aankan om met driehonderd poetshulpen te werken. We kunnen dus groeien. Daarom slaan we vragen om een overname niet af.”
1.500 klanten
Pidt heeft tweehonderd medewerkers en meer dan 1.500 klanten. Klien heeft een honderdtal medewerkers. Deze zijn ondertussen gemuteerd naar de payroll van Pidt. Hun klanten wordt de mogelijkheid geboden om op de diensten van hun vertrouwde huishoudhulp een beroep te blijven doen.
Stijgende vraag
“Het aantal medewerkers is de jongste jaren wat gedaald. De eerste generatie huishoudhulpen gaat met pensioen. De vraag naar hulp in het huishouden blijft wel toenemen.”
Wachttijd
“Nieuwe medewerkers zijn vaak poetshulpen die van een ander kantoor komen en hun eigen agenda meenemen. Daarom staan bij ons nog steeds driehonderd klanten op de wachtlijst en is er een wachttijd van ongeveer zes maanden. De overname helpt ons wel om onder andere vakanties op te vangen, omdat we nu een grotere poule hebben.”
Pidt BV is actief van Geel tot Aarschot.