De finalisten werden beoordeeld op verschillende criteria waaronder innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin, marketing & communicatie. Naast PFL waren voor de categorie KMO van het Jaar ook Juvah en SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw genomineerd.
PFL werd gelauwerd met de prijs ‘KMO van het Jaar 2021’ na een zwaar jaar. Door zijn activiteiten in de evenementenbranche heeft het bedrijf van Dominic De Gruyter zware klappen gekregen. Toch bleef het team niet stilstaan, en investeerde en innoveerde het verder, in technologie, in mensen, in een nieuwbouw en in het buitenland. PFL toonde zich zelfs in moeilijke tijden bijzonder veerkrachtig.
Ondanks de sterke lokale, Kempische verankering zocht en vond het bedrijf een weg in de internationale markt, met onder andere opdrachten voor nationale en internationale overheids- en onderwijsinstellingen. Er zijn ook vestigingen in Barcelona en Milaan, met lokale teams, om de klanten daar efficiënt te bedienen.