Peter Van Moeseke (53) is de nieuwe directeur sales & marketing bij OVI in Olen. Hij volgt Gunter Peeters op, die een andere uitdaging vond. Van Moeseke komt van roomijsproducent Glacio/IJsboerke, waar hij als salesverantwoordelijke foodservice het merk IJsboerke nationaal en strategische uitbouwde.
De snack- en maaltijdenproducent bestaat dit jaar 50 jaar en luidt een nieuw tijdperk in. Daarvoor haalt het onder meer Peter Van Moeseke aan boord. Die krijgt als opdracht OVI in België strategisch uit te bouwen in de retail en foodservice met de A-merken Ottimo, Leon’s Cuisine, Saint-Alliance en De Belie/Schots. Verder bouwt hij concepten uit met partners in leisure, catering en horeca in binnen- en buitenland en bouwt hij de bekendheid uit via sociale media en in het straatbeeld.
Grootste uitdaging
“Mijn bijna 20 jaar nationale en internationale ervaring in catering, leisure, horeca, groothandel, voeding en retail ga ik bundelen om mijn grootste uitdaging ooit tot een succes te maken”, vertelt hij. “Ik zal samen met teams sales, sales support en marketing OVI brengen waar het thuishoort: de top in de complexe markt van snachs, bereide gerechten, aperohapjes en patés.”
OVI is de afkorting van Olense Vleeswaren Industrie en een 100% familiaal Kempens bedrijf. “We zullen als klein duimpje tegen de grote reuzen slim en innovatief moeten zijn. Maar schrik hebben we niet, we gaan uit van onze eigen kracht”, aldus nog de directeur sales & marketing.