De afzetmarkt van Orakel, producent en verdeler in eventmaterialen, breidt uit. Door de samenwerking met een Japans marketing- en communicatiebureau, zullen de producten van Orakel uit Retie dit jaar in verschillende Japanse steden gebruikt worden tijdens het Belgian Beer Weekend.
De jetons, polsbandjes, afspanlint, rugnummers en andere eventmaterialen van Orakel worden wel vaker over de Europese grenzen heen getransporteerd. Maar over de samenwerking met de organisatie van het Belgian Beer Weekend en hun marketing- en communicatiebureau is men bij Orakel in Retie bijzonder tevreden. “Het is mooi dat onze producten tot in Japan begeerd zijn maar dat de organisatoren van het Belgian Beer Weekend voor deze samenwerking afreisden naar Retie, vind ik buitengewoon”, zegt Sanne Van Steenbergen, Sales en Export Manager bij Orakel. “We hebben hun wensen tot in de puntjes besproken. De gasten van het evenement zullen onze polsbandjes dragen en betalen met onze jetons.” Het bedrijf is er dankzij deze succesvolle samenwerking dan ook vast van overtuigd dat Azië tot een grote afzetmarkt van Orakel kan uitgroeien.
Het Belgian Beer Weekend is een reizend concept. Van april tot en met september vindt het evenement plaats in vijf Japanse steden. Nagoya, Yokohama en Osaka waren al aan de beurt waar men maar liefst 85.000 liefhebbers van het Belgische bier mocht ontvangen. Gedurende vijf dagen in juli en elf dagen in september zijn respectievelijk Fukuoka en Tokyo de gaststeden voor het evenement. Tijdens het Belgian Beer Weekend worden er tien biersoorten geschonken.
De Orakel-groep werd in 1996 opgericht en heeft verschillende buitenlandse kantoren. Het Kempense bedrijf exporteert naar meer dan 30 landen. In het Europese netwerk zijn 40 mensen tewerkgesteld. Orakel realiseert een omzet van 4 miljoen euro voor de globale groep.