Na Soudal als co-sponsor zal ook IJsboerke opnieuw de Lotto Belisol wielergploeg sponsoren. De herintrede van IJsboerke brengt ook een stevige schep nostalgie met zich mee. Van 1972 tot 1980 was het merk reeds actief in het wielrennen, eerst als cosponsor van Goldor, daarna als hoofdsponsor met verschillende partners waaronder Colnago. Meer dan 30 jaar later willen IJsboerke en Lotto Belisol elkaar versterken door een structurele samenwerking. Het logo van IJsboerke zal te zien zijn op de borst van het nieuwe Lotto Belisol-shirt. Het partnership kadert in het nieuwe elan dat Glacio, sinds maart de nieuwe eigenaar van IJsboerke, wil geven aan hun merk.
Peter Janssen, CEO IJboerke: “IJsboerke is sterk Belgisch verankerd. Ons roomijs wordt met de beste Belgische ingrediënten en het beste vakmanschap gemaakt. Om deze Belgische verankering een extra dimensie te geven zullen we het talentenplatform Lotto Belisol steunen. Met de wielersponsoring brengen we IJsboerke nog meer prominent in beeld tijdens de lente- en zomermaanden.”
Marc Sergeant, manager Lotto Belisol: “Ijsboerke in het peloton is nostalgie. Dat wij als Belgische ploeg een bij uitstek Belgisch merk mogen profileren, is een mooi voorbeeld van een ideale match. Een ijsje is uiteraard een ideaal product om binnen een volkse, toegankelijke sport als wielrennen, die vooral tussen maart en september beoefend wordt, te promoten. We zullen met plezier de wielerfan en de fietsliefhebber doen watertanden, in eerste plaats door goeie prestaties.”