Elisabet Lamote, Trooper: “Al meer dan 1,5 miljoen euro die via Trooper naar de verenigingen is gegaan, het overtreft onze stoutste dromen. Met die extra centen kunnen we al die vrijwilligers ondersteunen die zich dag en nacht inzetten voor hun vereniging. Zodat ze meer kunnen focussen op wat voor hen relevant is, zonder teveel te moeten piekeren over het financiële. En voor de consument verandert er niets, want die betaalt geen cent extra. Een win-win voor alle betrokken partijen. Op naar de 2 miljoen!”
Studio 100 is tevreden
Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe, en werd bij de opstart ondersteund door Start it @KBC dat innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ruimte tot groeien geeft. Zo’n twee jaar geleden zette Studio 100 mee de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven. Eind 2018 werd Trooper ook al uitgeroepen tot Belgium’s Best Brand of the Year.
Gert Verhulst, Studio 100: “Het mooie aan Trooper is dat op deze manier ook heel wat kleine verenigingen & goede doelen een serieuze cent voor hun werking kunnen ophalen. Het succes van Trooper, want 1,5 miljoen euro is echt al een serieus bedrag, bewijst alleen maar dat het belang van het verenigingsleven in onze maatschappij niet mag onderschat worden. We zijn erg blij dat we dit mooie verhaal kunnen ondersteunen met Studio 100.”