Corona. Er is al heel wat over gezegd en geschreven. Ook Carlo van Tichelen, zaakvoerder van marketing- en communicatiebureau Phobos & Actor, schrijft erover. In zijn boek “Post-corona Trendmarketing” neemt hij de lezer mee op een reis na corona.
“Het is een boek vol vaststellingen met een voorspellend vermogen,” vertelt Carlo. “Want niets is zo boeiend en prikkelend als het trachten te voorspellen van iets wat je eigenlijk niet kan voorspellen, namelijk de toekomst. Toch? Met een helikopterperspectief en door de dingen vanop een afstand te bekijken, kom je veel te weten, heel veel. Deze inzichten heb ik in dit boek proberen neer te schrijven met als doel de onzekere maar gemotiveerde, de naïeve maar optimistische bedrijfsleider, marketeer, en iedereen daartussen, te ondersteunen, te inspireren en uiteindelijk tot actie aan te zetten.” Een boek met een missie dus.
Van angst tot actie
Het boek begint met de angst die ons verlamt. Wij zijn in de ban van een onbekende vijand. De economie valt stil, de beurs crasht, en we belanden met z’n allen in een diepe put waar angst heerst. Maar een dieptepunt betekent dat de curve nadien opnieuw stijgt. Door de juiste visie, de juiste acties gaan leiders terug in zichzelf geloven en de toekomst weer in eigen handen nemen.
Phobos & Actor in tijden van…
Ook voor Phobos & Actor waren de voorbije maanden, onzekere maanden. “Maar op zo’n momenten moet je tonen dat je een winnaar bent. Je moet de koe bij de horens vatten, creatief zijn en je aanpassen aan veranderingen. Want enkel zij die zich aanpassen, zullen overleven.”
Wil jij Carlo’s inzichten, bedenkingen, aanbevelingen graag lezen? Dan hebben we goed nieuws, we mogen met Made in Kempen de eerste 10 gedrukte exemplaren gratis weggeven. Vul snel het formulier in op phobosenactor.be/madeinkempen