Belgian Chocolate Group

Nostalgische Koetjesreep krijgt nieuwe smaken

The Belgian Chocolate Group, met vestigingen in Herentals en Olen, produceert sinds kort de nostalgische Koetjesreep in 2 nieuwe smaakvarianten: wit en karamel. Dat is bekendgemaakt tijdens een werkbezoek vandaag van staatssecretaris voor Buitenlandse Handel Pieter De Crem. Driekwart van de chocoladeproductie bij BCG is bestemd voor de export naar bijna 100 landen, dus de minister was hier op de juiste plaats om exportproblemen te leren kennen en de resultaten van economische missies te meten.

De Crem bezocht beide productievestigingen, om te beginnen Cocachoc in Herentals. Hier worden niet alleen kleine (vanaf 3 gr.) en grote (2 kilo) chocoladerepen geproduceerd, maar er rollen jaarlijks ook miljoenen holle paaseieren en sinterklaasfiguren van de band. De grootste fabriek van de groep, in Olen, legt zich toe op de productie van pralines, zeevruchten, chocoladetabletten, truffels en studentenhaver.

Exportomzet verhogen
“Door een gemotiveerd team en een hoge graad van automatisatie kunnen we alles nog in België produceren en verpakken”, zegt managing director Marc Pauwels, die in 1996 startte met de chocoladeproductie. “We voldoen aan de hoogste internationale kwaliteitseisen en innoveren permanent waardoor we er jaarlijks in slagen onze exportomzet te verhogen.” Het bedrijf krijgt hiervoor de ondersteuning van Flanders Investment & Trade. De chocoladeproducten vinden wereldwijd hun weg naar de consument onder de merken The Belgian, Perle d’Or, Belgian Harvest en Classic Wheels. In de taxfree winkels op luchthavens wereldwijd is de chocolade van Starbrook Airlines te koop.

The Belgian Chocolate Group telt 160 vaste medewerkers en die realiseren een omzet van ongeveer 55 miljoen euro.