De nominatie baseert Trends op harde groeicijfers, zoals groei in toegevoegde waarde, personeel en cashflow. Lichtarchitectuur Mol dankt deze groei aan 2 belangrijke facetten van het bedrijf.
Eigen lijn
Het Lichthuis is opgericht in 1995 en creëert lichtstudies en lichtadvies op maat. Hier werkt een team van 4 binnenhuisarchitecten aan grote en kleine projecten. In 2015 startte zaakvoerder Joris van Olmen met Nomaled, een eigen lijn met ledverlichting op maat. Het merk is puur Belgisch vakmanschap en wordt lokaal geproduceerd in het eigen atelier in Mol.
Groeispurt
Nomaled sloeg meteen aan en zorgt voor een flinke groei van het bedrijf. Intussen zijn er exclusieve lichtpartners in België, Nederland en Duitsland. Om aan de grote vraag naar Belgisch maatwerk te kunnen voldoen, werd het atelier vorig jaar uitgebreid naar 1.000m² aan kantoor- en werkruimte. Ook het team kreeg een flinke groeispurt en bestaat intussen uit 17 mensen.
Blik op de toekomst
Joris ziet de toekomst voor zowel het Lichthuis als Nomaled positief in. De coronacrisis zorgde in eerste instantie voor wat onzekerheid, maar bleek hen al snel een positieve boost te geven.
Ook in 2021 staan er nog verschillende nieuwigheden op het programma, samen met een uitbreiding van het eigen machinepark. “Voorlopig gaan we 2021 tegemoet met een grote glimlach onder ons mondmasker”, aldus Joris van Olmen.