Volgens Hans Claesen van C-Works is er vanuit het bedrijfsleven een toenemende interesse voor de inzet van sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Pinterest. „Voor heel wat ondernemers is een doeltreffende inzet van sociale media niet zo eenvoudig. Vaak ontbreekt de kennis, ervaring of tijd om dit in goede banen te leiden of wordt het moeilijk om de activiteiten voor langere tijd vol te houden. Soms is het voldoende hen te ondersteunen bij het opmaken van een sociale media planning, maar in vele gevallen ontbreekt ook de achterliggende strategie om op een goede manier met sociale media om te gaan.”
De dienstverlening van C-Works wordt dan ook uitgebreid met de ontwikkeling van een sociale media strategie. „Deze strategie is als het ware een gedetailleerde handleiding op maat van het bedrijf om sociale media op een zo efficiënt mogelijke manier in te zetten. Waar nodig bieden we ondersteuning bij de implementatie en het beheer.” Wie een strategisch plan met analyse, advisering en implementatie voor sociale media laat opmaken, kan hiervoor een beroep doen op de KMO-portefeuille.