Kamp C, het provinciaal centrum Duurzaam Bouwen en Wonen uit Westerlo, pakt uit met een nieuw logo. “Na 10 jaar is onze werking zodanig veranderd, dat het oude logo niet meer aansloot bij de realiteit”, vertelt directeur Peter-Paul van den Berg. “Kamp C is ondertussen meer dan een adviescentrum voor particuliere bouwers en verbouwers geworden. We zijn uitgegroeid tot een platform waar ook lokale besturen, educatieve centra, scholen, bouwheren en architecten elkaar kunnen ontmoeten en waar informatie wordt doorgegeven. Wij helpen om de transitie naar een duurzame samenleving op alle niveaus te versnellen”, aldus van den Berg.
„Het logo en vooral de “C” staat er als een blok. De C kan zowel een architecturale constructie als een module van gebouwen en straten symboliseren. De instap is laagdrempelig, en de kromming van de letter C leidt je als een weg naar een hoger of ‘duurzamer’ niveau. Je zou er ook een ontmoetingsplaats voor verschillende actoren kunnen in zien. Het logo heeft een krachtige en duidelijke baseline die zegt waarvoor het symbool staat: duurzaam bouwen.”
Het logo werd ontworpen door HeyHey uit Herenthout.