Uitzendkantoor Qjobs heeft voor zijn klant ArcelorMittal Construction in Geel bijzondere middelen ingeschakeld om nieuwe arbeidskrachten aan te trekken. Het organiseerde een jobdag waarbij de kandidaten een virtual reality bril kregen opgezet waarmee die een zeer reëel beeld kregen van hun toekomstige werkplek. “Door de positieve reacties van zowel de uitzendkrachten als de klant gaan we dit nog meer doen”, zegt Sandy Van Roosbroeck van Qjobs in Geel.
“ArcelorMittal kent de jongste tijd een sterke productieverhoging en is dringend op zoek naar extra technische mensen”, vertelt Sandy Van Roosbroeck. “Maar we vinden ze niet en het bedrijf kreeg ook via andere kanalen geen andere instroom. Dat bracht ons op het idee om het te proberen via een jobdag en een virtual reality bril. Ik wist dat een zusterbedrijf van ons dergelijke brillen heeft en die konden we gebruiken.”
Tijdswinst
Op voorhand werden opnames gemaakt in het bedrijf en die beelden werden gemonteerd om ze via de VR-bril aan de kandidaten te tonen. “Dat geeft niet alleen een zeer realistisch beeld aan de kandidaten, maar levert ook een grote tijdswinst op voor het bedrijf. Ze moeten potentiële kandidaten niet elke keer rondleiden.”
Qjobs kreeg op de jobdag een 10-tal kandidaten over de vloer en 2 ervan kunnen maandag 25 juli al starten. “Een succesverhaal”, aldus nog Van Roosbroeck. “Bij ons weten zijn we de eerste die een virtual reality bril op deze manier gebruikten. Gezien het succes gaan we dat nog vaker doen. Op die manier bieden we onze klanten iets extra en blijven we andere uitzendkantoren een stapje voor.”