“De beslissing om nu pas met één naam naar buiten te treden, werd ingegeven door een diepgaand streven naar synergie en optimalisatie binnen onze groep”, vertelt Koen Vanlommel, één van de drie managing directors. “De fusie is immers meer dan alleen het samenvoegen van namen. We wilden een gezamenlijke identiteit creëren die de kracht van elk bedrijf binnen de groep weerspiegelt. De nieuwe naam is nu de kers op de taart.”
Wim Jacobs, managing director, vult aan: “De lancering van de nieuwe naam markeert het hoogtepunt van een intensieve periode van samenwerking en afstemming. We wilden eerst de interne werking, het aanbod en zeker ook de manier van werken naar klanten toe op elkaar afstemmen, zodat zowel de medewerkers als de klanten op elke locatie dezelfde kwaliteit genieten.”
NTX, dat is Stressvrij Werken
NTX staat voor Stressvrij Werken. Kort na de fusie werd dit concept al gelanceerd. Koen Vanlommel vertelt: “Het is niet enkel bedoeld voor onze klanten, het is in de eerste plaats ook een leidende filosofie voor ons hele team. Het stelt ons in staat om samen te werken aan uitdagende projecten, ondersteund door een cultuur van excellentie en innovatie. Dit is de aanpak die NTX definieert en ons onderscheidt in de markt. Het gaat niet enkel over IT, maar over de ervaring van onze medewerkers enerzijds en de gebruikers bij onze klanten anderzijds.”
Tim Sleebus, managing director: “Langs de kant van onze medewerkers uit zich dat op verschillenden manieren. Denk daarbij bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, aan aandacht voor werk-privé balans, flexuren, investeren in persoonlijke ontwikkeling, inspraak van collega’s, het geven van verantwoordelijkheid en vertrouwen … Langs de kant van de klanten zorgen we ervoor dat IT altijd werkt en dat de gebruikers ook weten hoe ze er optimaal mee kunnen werken. Deze beide zaken doen we via onze services IT op de Achtergrond™ en Business in Versnelling™.”
Nieuwe naam, nieuw logo
Bij een nieuwe naam hoort uiteraard ook een nieuw logo. In april 2023 kwamen de drie bedrijven reeds met een uniforme huisstijl en nieuw beeldmerk op de proppen. “Maar elke entiteit opereerde nog wel vanuit de eigen naam”, licht Wim Jacobs toe. “Daar komt dus nu verandering in. Naast de nieuwe huisstijl en het beeldmerk komt ook onze nieuwe naam.”
COVR: Uitbreiding van expertise naar medische congressen
COVR, het zusterbedrijf van NTX, blijft bestaan als aparte entiteit en werkt verder onder eigen naam. “De reden hiervoor is simpel”, vertelt Erwin Stevens, chief operations officer. “COVR heeft een zeer unieke focus en biedt gespecialiseerde IT-oplossingen voor medische congressen aan. De naam heeft al heel wat bekendheid verworven op internationaal vlak. De activiteiten en merkbekendheid wilden we niet mengen met de infrastructuur en security focus bij NTX zodat het voor de internationale klanten ook duidelijk blijft.”