The Embassy of Dining heet de business waarmee Jürgen De Beckker uit Geel zo’n twee weken geleden officieel is gestart. Hij stelt toprestaurants voor om hun social media-accounts te onderhouden. Viki Geunes van ’t Zilte en Alex Verhoeven van Fleur de Sel zijn al klant.
“Het idee komt vanuit mijn passie voor gastronomie en talloze restaurantbezoeken”, vertelt Jürgen De Beckker, die onder de bedrijfsnaam Ice Design apps voor bedrijven ontwikkelt. “Het begon mij meer en meer op te vallen dat toprestaurants alles tot in de puntjes in orde hebben in hun keuken en zaal, maar dat zij diezelfde klasse online niet uitstraalden. Dit gaat dan van niet onderhouden Facebookpagina’s over amateuristische foto’s die hun gerechten niet de eer aandoen die ze verdienen, tot ontbrekende of verouderde menu’s. En dat kost hen klanten. Wanneer iemand overweegt naar een bepaald restaurant te gaan, dan checkt die de Facebookpagina wel eens. Is die niet in orde, dan twijfelt de potentiële klant en reserveert die misschien niet.”
Gevarieerde content
“Gesprekken met verschillende chefs leerden dat de meesten het belang van social media wel erkennen maar dat ze er de tijd en de kennis niet voor hebben”, gaat De Beckker verder. “Dan kom ik hen te hulp.” Met The Embassy of Dining beheert de Gelenaar het Facebook,-, Instagram- en Twitteraccount van klasserestaurants en zorgt hij voor content: foto’s, video’s, links naar interessante websites, enz. “We spreken af om hoeveel berichten per week of maand het gaat. Belangrijk is dat je voldoende afwisseling brengt. Niet alleen maar foto’s van gerechten bijvoorbeeld.”
Met contracten voor ’t Zilte (Antwerpen), Fleur de Sel (Kasterlee) en Wiesen (Eindhoven) heeft The Embassy of Dining zijn start niet gemist. “Onze naam begint snel rond te gaan in het culinaire wereldje. Andere zaken zijn we nog aan het opstarten en met nog andere hebben we afspraken gepland.”