Op dit moment werkt Fiberklaar aan een glasvezelverbinding in het centrum van Mol. Dat zorgt in het handelscentrum voor behoorlijk wat hinder. Van luidruchtige machines tot nieuwe sleuven en stapels kasseien om tussen te slalommen: het comfort voor de klanten moet er tijdelijk aan geloven. Ondanks de hinder probeert Niels Daniels, de uitbater van Checkpoint in Mol, de werken te relativeren.
“Met onze ludieke actie willen we niet alleen onze nieuwe collectie voorstellen, maar ook duidelijk maken aan ons cliënteel dat ze onze winkel nog steeds kunnen bereiken. Op dit moment is het voetpad in handelscentrum een echt hindernisparcours geworden. Door de werken is het niet evident om een parkeerplaats te vinden, maar met de moto geraken onze klanten toch nog bij ons.”
Stunt wintercollectie
Om de hinder die bij de werken komt kijken luchtig te houden, contacteerde Niels Daniels van Checkpoint Greg Smets, de zoon van Joël Smets om met motor door de winkel te rijden. “De shoot was aanvankelijk voorzien voor de start van onze wintercollectie die in het teken staat van motorcross.”, zegt Niels.
“Met de werkzaamheden die op dit moment in het handelscentrum plaatsvinden, leek het ons een ideaal moment om hierop in te spelen en een ludieke actie te organiseren. We vonden het belangrijk om ondanks de geplande werken toch te blijven lachen. Over twee weken starten de werken aan het Groen hart in Mol, waardoor ook de parkeerplaatsen om de hoek verdwijnen, maar we bekijken het vooral positief in plaats van te klagen en te zagen.”
Het is niet de eerste keer dat Checkpoint in Mol een ludieke actie op poten zet. “We zetten elk jaar een ludieke actie op”, zegt Niels. “We hebben al eens een auto in onze vitrine getrukeerd alsof er een dronken kerstman onze winkel binnenreed. Door de acties proberen we vooral om onszelf niet te serieus te nemen.”