Moshi Moshi Foto: Guy Van Nieuwenhuysen

Moshi Moshi brengt zoete Aziatische lekkernijen naar Turnhout: “We zijn misschien wel uniek in België”

Yuri Wesseling en Nid Ponsaen openden enkele weken geleden Moshi Moshi, een niet alledaagse horecazaak met allerhande zoete Aziatische lekkernijen. “Die zijn in België en Nederland nauwelijks of zelfs niet te vinden.”

Bubble tea, een populaire Aziatische drank, “is wel op meer plaatsen verkrijgbaar, maar mist de originele Aziatische smaak”, zegt Yuri Wesseling. “Mijn vrouw Nid is Thaïse en we zijn al heel vaak in Azië geweest”, legt hij uit. “De smaken die we daar hebben leren kennen, hebben we mee naar huis gebracht.”

Ook bubble wafels, die vaak met deeg naar Belgisch recept worden bereid, smaken volgens Yuri niet zoals ze zouden moeten smaken. “Wij maken alles zelf en doen dat volgens het boekje. We voegen wel een Belgische toets toe, want we werken met chocolade van Callebaut, speculoos van Lotus en ijs van Ijssloeberke.”

Variatie

Bubble tea is een lekkernij uit Taiwan, de bubble waffle komt oorspronkelijk uit Hong Kong. “Maar we introduceren ook een Koreaanse variant, die daar erg populair street food is. Dit is zeker nieuw op de Belgische markt. De wafel lijkt op een Brusselse wafel, maar ze is rond, het deeg is anders samengesteld en de wafel wordt helemaal gevuld met een volledig plantaardige slagroom. Daar zit dus geen druppel melk in, maar dat proef je niet.”

Ondertussen breiden ze hun gamma nog uit. “In de ijsthees werken we ook met tapiocaballetjes, die we zelf maken en waaraan we fruitsmaken toevoegen. Dat zorgt voor een verrassend effect. We denken ook al aan een Thaïse thee.”

Turnova

Moshi Moshi vestigde zich vlakbij de Grote Markt, tegenover KFC in de Kursaalpoort. “De keuze voor Turnova is heel bewust gemaakt. Dit is de hippe hotspot van de stad, waar veel passage is. De ideale plaats voor ons.”

Na een aarzelende start lijkt Turnhout de zaak in de armen te sluiten. Op elk moment van de dag komen mensen langs voor een bubble tea of ijsthee, of een bubble waffle. Yuri geeft de klanten graag toelichting bij elk product. “Mensen zijn hier heel welkom. Daarom heet de zaak Moshi Moshi. Dat is wat ze in Japan altijd zeggen wanneer ze de telefoon opnemen.”