Vandaag en donderdag zetten duizenden studenten het nieuwe academiejaar jaar in op de festivals StuDay Antwerpen en Student Kick off in Gent. Maxevent uit Mol levert voor beide festivals tienduizenden polsbandjes. Voor StuDay doet Maxevent dit voor het vijfde jaar op rij. Voor de Kick off in Gent is het de eerste keer. Maxevent printte voor hen maar liefst 35.000 textiel polsbandjes in slechts twaalf dagen tijd.
Professionele organisaties
Volgens Maxevent-zaakvoerder Wim Houtmeyers organiseren studentenkoepels, -clubs en ook jeugdbewegingen hun festivals en fuiven steeds professioneler. “Jongeren zijn er maanden op voorhand mee bezig en hun evenementen zitten knap in elkaar. Ze zoeken sponsoring voor hun evenement en kiezen voor een efficiënte aanpak met geprinte drankstrips en polsbandjes. De polsbandjes die we leveren voor StudDay en Student Kick off hebben elk hun eigen branding en hebben een sluiting met weerhaakjes waar geen sluittang voor nodig is. Daarmee verloopt alles veel vlotter aan de kassa en verliezen de medewerkers weinig tijd.”
De ‘merken’ StuDay en Student Kick off Gent worden graag uitgedragen want studenten houden hun bandjes tot enkele weken of zelfs maanden na het festival aan. Het is ook de reden waarom organisaties makkelijk sponsors vinden voor polsbandjes. Wim Houtmeyers: “Jongeren zijn voor veel bedrijven een interessante doelgroep. Bedrijven staan dan ook graag met hun logo op zo’n textiel polsbandje.”
Maxevent doet meer dan het bedrukken van alle soorten polsbandjes. “We werken met een team dat zelf veel studenten- en jongerenevents heeft georganiseerd. We ondersteunen verenigingen daarom volop met hun vragen over hun evenement. We bekijken samen met hen de aard en omvang van hun feest en helpen bij het kiezen van drank- en eetbonnen, polsbandjes en promo-textiel.”