Augist Mol Stijn en Arthur gingen op zoek naar de perfecte samenstelling van hun alcoholisch gingerbeer. — © RR

Molse neven mogen Augist presenteren in start-up zone van Horeca Expo Gent

Arthur Verset en Stijn Van den Brande zetten opnieuw een flinke stap voorwaarts met Augist Alcoholic Gingerbeer. Ze zullen immers hun drankje presenteren in de start-up zone op Horeca Expo Gent.

Met Augist brengen de twee neven uit Mol een ode aan hun grootvader, of paps, August. Die werktte zijn hele leven voor de Bloemmolens van Geel waar hij bloem maar ook gist verkocht. Die passie hebben Arthur en Stijn meegenomen in Augist: een alcoholisch gingerbeer met een authentieke smaak. Door de originele fermentatie opnieuw tot leven te wekken, brengen ze het échte karakter van gingerbeer weer terug. Vandaar ook de naam: August, met gist.

Lees ook: Stijn en Arthur eren grootvader met alcoholisch gemberbier: “Recept van 250 jaar oud”

In tijden waarin gingerbeer meestal alcoholvrij is, hebben Arthur en Stijn de echte deal weer op tafel gezet: een frisse, alcoholische versie die ook nog eens straalt in een retro jasje, net zo fris en gedurfd als het drankje zelf. Het silhouet van grootvader August siert elk blikje, ontworpen met een knipoog naar de jaren ’70, de periode waarin hij opgroeide.

Wie het Augist Alcoholic Gingerbeer zelf eens wil proeven, kan daarvoor van 17 tot en met 20 november terecht op Horeca Expo Gent. Arthur Verset en Stijn Van den Brande mogen namelijk hun drankje presenteren in de start-up zone van de beurs.