Ongeveer de helft van de in Herentals geproduceerde paaseitjes is bestemd voor de Belgische markt, de Fransen eten 39% van deze kleine chocolade lekkernijen op. De Milka paaseitjes hebben in België een marktaandeel van 35%. Ruim tweederde van de consumenten heeft een voorkeur voor kleine paaseieren.
Oreovulling op drie
Milka maakt in de fabriek in Herentals negen verschillende kleuren en smaken van de paaseitjes. De best verkochte variëteit blijft het klassieke melkchocolade eitje. Op twee staat het melkchocolade eitje met pralinévulling, het eitje met Oreovulling vervolledigt de top-drie.
In de Herentalse chocoladefabriek is er een aparte productielijn voor paaseitjes. Peer shift werken negen mensen aan de productie van de eitjes.
Nieuw: Côte d’Or eitjes
Mondelez International heeft niet alleen het merk Milka, maar ook Côte d’Or in zijn portefeuille. In de chocoladefabriek in Herentals rollen dit jaar voor het eerst paaseitjes van Cöte d’Or van de band, in twee smaken: melk en puur praliné.