Het bedrijf opende pas een op maat gemaakte mezzanine in de productieafdeling. Deze investering zorgt ervoor dat zakken van 25 kg – die vroeger met mankracht verwerkt werden – nu op een meer ergonomische en stofvrije manier naar de machines gebracht worden. Dit past in de investeringen in welzijn en ergonomie, waarop het bedrijf dit jaar extra ingezet heeft. “Tegelijk maakt het de productie efficiënter en gaan er minder grondstoffen verloren”, zegt Thomas Verrooten, general manager Noord- en Oost-Europa.
CO2-neutraal
Dit jaar zal het bedrijf nog investeren in een nieuwe verpakkingsafdeling. “We werken hard om ons bedrijf duurzamer te maken en om CO2-neutraal te worden. We evalueren onze productieprocessen en gaan ze doelgericht optimaliseren. Ook met kleine ingrepen kunnen we al veel doen: door lichtsensoren te plaatsen en geen papieren drinkbekers meer te gebruiken.”
“In Herentals werken zo’n 200 mensen, waarvan tientallen in onze R&D-afdeling. Hier ontwikkelen onze laboranten, voedingsdeskundige en chef-koks nieuwe producten. Innovatie is echt de kracht van onze site in Herentals.”
Oost-Europa
Griffith Foods levert enkel aan b2b-klanten, zoals foodbedrijven, restaurantketens en vleesverwerkende bedrijven. “Onze ontwikkelingen op vlak van vleesvervangers en alternatieve proteïnen brengen voor de toekomst een zeer groot groeipotentieel.”
“Samen met een saleshub in Polen en Duitsland, zien we veel kansen om ons bedrijf richting Oost-Europa uit te breiden. En laat het wel wezen: de productieafdeling en R&D-afdeling van Herentals zijn de motor van deze toekomstige groei”, aldus Verrooten.
Griffith Foods is een Amerikaans familiebedrijf van de familie Griffith met het hoofdkantoor in Alsip, Illinois in de VS. Het werd opgericht in 1919 en groeide wereldwijd uit tot een foodbedrijf in meer dan 30 landen.