HERENTALS/AMSTERDAM – Het Herentals IT-bedrijf Intracto doet opnieuw een overname. In Amsterdam is performance agency Booming overgenomen. Daarmee zet Intrancto weer een volgende stap in zijn strategie om een marktaandeel in Nederland te veroveren.
Met het performance-agency Booming krijgt Intracto 25 ervaren digitale marketeers aan boord. Het Amsterdamse bureau Booming heeft klanten als Allianz, Grandvision, verf.nl, Conrad, Philips, Tui, HP en JBL in haar portfolio. Booming is een digital marketingbureau met een sterke focus op het realiseren van resultaat voor haar opdrachtgevers door optimalisatie van de digitale tunnel. Het team van Booming telt enkele specialisten op het gebied van de optimalisatie van de verkeerskanalen, zoals SEO, SEA, affiliate-marketing en social media. “We groeien al acht jaar gestaag met elk jaar een zeer positief resultaat en met een mooi team van specialisten”, zegt Joey Fieggen, Managing Director Booming. “En we hebben klanten om trots op te zijn. Hoewel we kansen zagen, hebben we altijd zeer kritisch gekeken naar mogelijke samenwerkingen. De mix van digitale marketing-disciplines wordt aan de ene kant complexer en vraagt aan de andere kant om meer integratie.”
Wederzijdse versterking
Met Intracto was er meteen een klik, zeggen beide partijen, op het vlak van kwaliteit, cultuur, mentaliteit en vooral ook op ambitie. Wat Intracto betreft, zit daar ook de ambitie bij om meer voet aan de grond te krijgen in Nederland. “Intraco Group is bezig met het opzetten van campussen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven”, vertelt Brian Hirman, Director Corporate Development Intracto Group. “Vanuit een campus zal talent uit de verschillende digitale disciplines geïntegreerd samenwerken, om zo klanten écht end-to-end te kunnen begeleiden en te ontzorgen. Voor de te vormen campus in Amsterdam is Booming, met haar digitale performance-specialisten, een perfecte aanvulling op de reeds aanwezige creatieve, content- en technologische disciplines.
Met deze stap groeit Amsterdam door naar zo’n 130 medewerkers en begint de beoogde campus vorm en substantie te krijgen. De hele Intracto Group is overigens inmiddels 925 collega’s sterk. En we zijn nog niet klaar.”
Groei
Pieter Janssens, CEO van Intracto Group ziet de aanwezigheid van Intracto steeds sterker worden: “Ook nu -en COVID-19 heeft dit proces alleen maar versneld- zetten bedrijven steeds meer in op digitale optimalisaties. Zowel intern als extern. Daarbij merken we, dat bedrijven met steeds meer vragen bij ons komen. Als team willen we dan ook een powerhouse zijn, dat met raad en daad klaar staat om bedrijven te helpen groeien.”