De winkel ligt in een nieuwbouw tussen het hoofdgebouw en de parking, bij de apotheek van UZA. Hier gebeuren intakes, en kunnen mensen direct na een doktersconsultatie de mogelijke hooroplossingen vergelijken.
Omgekeerd familiebedrijf
Het ondernemersverhaal van Tom Aerts begon in 2003, twee jaar nadat hij afstudeerde. “Na mijn Erasmusjaar in Zweden werkte ik 2 jaar in een hoorcentrum in Duitsland. Daar leerde ik audiologie vanuit een andere, meer technische invalshoek zien.” Zijn bedrijf, met Tom als enige aandeelhouder, is een echt familiebedrijf. “In de omgekeerde zin dan. Mijn ouders zijn bij mij komen werken, en helpen bij de opstart van nieuwe winkels.
Hoorcentrum Aerts is duidelijk in zijn missie. “We willen de meest kwaliteitsvolle aanbieder van hooroplossingen zijn. We onderzoeken constant de concurrentie, en zorgen ervoor dat het verschil groot genoeg is. We investeren in betere meetapparatuur en in opleidingen. De alliantie met UZA geeft ons toegang tot kennis uit eerste hand.”
In 2019 is Hoorcentrum Aerts sterk gegroeid, van 11 naar 26 vestigingen. “Dat was zeker een pittige sprong. Maar we willen nog veel verder groeien tot 100 centra, onze systemen staan ervoor klaar”. Corona heeft die plannen vertraagd. “Als ondernemer moet je soms sprinten, en soms vertragen. Maar ik sprint het liefst”, lacht Tom.
Als ondernemer moet je soms sprinten, en soms vertragen. Maar ik sprint het liefst.
Tom Aerts