HERENTALS/ANTWERPEN – Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio’s waaronder Made in Kempen en dat dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, investeert in een gloednieuw online nieuwsplatform. Om dit mee vorm te geven en te realiseren is gekozen voor het Herentalse Intracto.
Elke maand wordt via Made In meer dan 2,4 miljoen keer een artikel gelezen over de regio’s heen. Dat lezersbereik stijgt nog steeds en vraagt om een digitale boost. Made In wil een versnelling hoger schakelen en zijn groei bestendigen.
Trots op ondernemers
Made In brengt regionale regionale economische berichtgeving met een positieve focus op de ondernemerswereld. Naast informeren en inspireren wil het medium ondernemers ook trots maken op het ondernemerschap.
Een 4-tal jaar geleden kreeg het merk al een complete rebranding, maar het technisch platform toonde de voorbije jaren nogal wat beperkingen. Dat wordt nu aangepakt met de focus op gebruiksvriendelijkheid om lezers een complete nieuwsbeleving te bezorgen. Daarbij wordt vooral gewerkt op maat van mobiele toestellen, aangezien het merendeel via smartphone/tablet leest.
Meer mogelijkheden
“Het is de bedoeling om nog slimmer met data om te gaan en om aan de hand van een login-systeem zeer gerichte en gepersonaliseerde informatie aan de gebruiker te tonen”, zegt Geert Desager, Strategy Director van Mediahuis. “Daarnaast willen we ook meerdere content formats zoals (live)video, podcast, dossiers, etc. mogelijk maken. De regionale kracht zal bewaakt blijven, maar het zal eenvoudiger worden om nieuws uit de verschillende regio’s te lezen.”
Met deze visie in het achterhoofd koos Mediahuis voor digitaal agentschap Intracto om een platform te bouwen dat dit najaar gelanceerd wordt. Intracto schreef de voorbije jaren heel wat overnames op haar palmares en verruimde hiermee haar expertise. Het bureau heeft op dit moment 700 experts in huis.