Lizzy’s Nieuwe Oogst, een vooruitstrevende zaak in groenten en fruit in Westerlo, heeft de winkel grondig vernieuwd. Tegelijk brengt zaakvoerster Annemie Van Eepoel met Romyo een nieuwe, hippe yoghurtcombinatie op de markt. “Het heeft me een volledig jaar gekost om dit te ontwikkelen”, zegt ze.
“Het broeide al lang om in mijn winkel een soort van gezonde snoep- en snackhoek te creëren om zo meer jongeren over de vloer te krijgen”, vertelt Annemie Van Eepoel. “Vandaar de verbouwing. Ik wil dat kinderen meekomen met hun ouders zodat het een gewoonte wordt om langs te gaan bij de groente- en fruitspecialist.”
Eigen product
De opkomende trend van yoghurt als gezond tussendoortje gaf de doorslag voor de ontwikkeling van Romyo, geïnspireerd op de populaire frozen yoghurt. “Het is een beker met gesporten magere maar toch romige yoghurt en hippe, lekkere frtuittoppings”, aldus de zaakvoerster. “Ik heb er meteen een naam en logo voor laten ontwerpen. Het is nu volledig mijn eigen product. Samen met Dik Vogelaar van Look at Fresh in Nederland ben ik op zoek gegaan naar de juiste ingrediënten. Het is een gezonde, lekkere hongerstiller die volledig past in de nieuwe trend van eten, niet driemaal maar vijfmaal per dag.”
Lizzy’s Nieuwe Oogst wil een trendsetter zijn en blijven in de sector. “Overal waar ik kom, ben ik bezig met mijn vak en vind ik ideeën die ik dan wil omzetten in mijn winkel. Ik schuim geregeld Parijs, Londen en Amsterdam af om nieuwe dingen te spotten”, aldus nog Annemie Van Eepoel.
In het bedrijf werken 28 mensen.