AI0A1433

LEO trouwt met LEA en doet gift aan Pink Ribbon

Het bekende chocoladekoekje LEO, dat wordt geproduceerd bij Mondelez in Herentals, heeft sinds gisteren een zusje. LEA is een koekje met witte chocolade en een frambozenvulling dat in limited edition wordt gemaakt. Een deel van de verkoop gaat naar de vzw Pink Ribbon, die strijdt tegen borstkanker.

LEO bestaat dit jaar 80 jaar, ontstond destijds op Belgische bodem en wordt nog altijd in Herentals geproduceerd. De chocoladetablet was destijds al in vier aparte latjes gedeeld, wat een totaal nieuw concept was. Sinds de jaren ’80 worden geregeld nieuwe varianten op de markt gebracht in limited edition: LEO Cocos, LEO Orange en LEO Expresso.

Vandaag is LEO een nummer 1-merk van chocoladekoekjes met een marktaandeel van 15% in de sector van de chocoladerepen en –koekjes. Daarmee is het merk populairder dan andere snacks in België.

Trouwplechtigheid
Ter gelegenheid van de 80ste verjaardag vond in de plantentuin van Meise een zogenaamde huwelijksplechtigheid plaats tussen LEO en nieuwkomer LEA, dat in limited edition wordt uitgebracht. Met de LEA-campagne wil Mondelez International zijn steentje bijdragen aan de bewustmaking rond borstkanker. Daarnaast biedt het bedrijf ook een financiële steun aan Pink Ribbon, een organisatie die zich al meer dan 25 jaar inzet voor preventie en sensibilisering van borstkanker.

“Op dit moment vechten in ons land 100.000 vrouwen tegen de ziekte”, weet Annick Verdegem, corporate affairs managers van Mondelez Belgium. “Het blijven onthutsende cijfers. Wij vinden de doelstellingen en acties van Pink Ribbon noodzakelijk, daarom steunen wij ten volle hun doel.”