LEDify (c)LEDify

LEDify voelt vraag naar LED-schermen opnieuw toenemen

WIJNEGEM – Na de opening van de doe-het-zelfzaken starten ook heel wat andere ondernemers met voorbereidingen voor de heropening van hun zaak. LEDify merkt daardoor een grote vraag naar mobiele LEDschermen als informatiebord voor communicatie over corona. Dit moet LEDify naar eigen zeggen door de crisis trekken.

De coronacrisis bezorgde ook LEDify een stevige tik. De evenementensector, waarvan het jonge bedrijf zo afhankelijk is, werd door de maatregelen volledig stilgelegd. Dat nam dus een serieuze hap uit de inkomsten. Met de (her)opening van de doe-het-zelfzaken biedt het bedrijf nu LEDschermen aan die zijn gemonteerd op aanhangwagens, waardoor ze makkelijk zijn te verplaatsen. Bovendien zijn de schermen uitgerust met een 4G-router uitgerust, waardoor ze vanop afstand aangepast kunnen worden.

“We investeerden in heel wat nieuwe schermen voor de naderende EK-gekte”, vertelt Pieter Kusters, bedrijfsleider van LEDify. “Het EK 2020 werd EK 2021. Kort daarna werden zowat al onze andere evenementen geannuleerd. Gelukkig is er licht aan het einde van de tunnel en zien we nu de vraag naar de LEDify-schermen weer toenemen. Met een combinatie van het juiste scherm, beeldmateriaal en constructie trachten we deze nieuwe klanten zo goed mogelijk te bedienen.”

LEDify is een jong bedrijf dat startte als telg van het familiebedrijf Kusters Ramen en Deuren uit Wijnegem.